onsdag 15 september 2010

"Vi har inte råd..."

"-Nej vi har inte råd att ta in extern kompetens…"

"-RÅD??? Vad fan råd är det enda ni har!!!
Ni har råd att låta folk jobba outbildade år ut och år in.
Ni har råd att plocka folk mellan projekt på daglig basis.
Ni har råd att strunta i personalen så de byter jobb.
Ni har råd att ha folk som inte är fullt belagda, i månader.
Ni har råd att strunta i effektivitet helt och hållet.

Komma här och snacka om att inte ha råd!!!"

Att sälja in managementkonsulting till ett företag som inte ännu förstått hur illa det är ställt är som att sälja medicin till en person inte förstått att den är sjuk. Min approach på www.fornuftkonsult.se är att låta företaget göra ett gratis 5minuterstest för att inse sin hälsostatus. Under tiden sitter jag hemma, bakåtlutad och dricker en kopp te med en god programmeringsbok i handen.

Jag har funderat på att dra ut på gator och torg med facket och hålla korta presentationer på kompetensdagar för att visa att jag finns, men det känns otroligt smutsigt. Som en rundresande doktor som minglar med alla som känner sig hostiga. Nej för tusan det ska jag inte göra. Det är det inte värt.

Word of mouth ska vara hela min reklamkampanj. Funkar inte det så får det vara, då är inte tjänsten tillräckligt stark.

Inga kommentarer: