måndag 13 september 2010

Produktiva projekt och team


Förlåt Tapio, jag har pussat på din bok mer än tio gånger men jag är klar med den nu så du får tillbaks den snart. Det här guldkornet gör läsaren till en oändligt mycket mer insiktsfull och krävande medarbetare. Efter du slår igen den här boken vet du vad du ska kräva av management, eller du vet vad som krävs av dig som kallar dig management. Peopleware är anledningen till min revolution där jag ska förbättra arbetet för mina syskon i Saab-familjen.

För dig som tror att teknik bara har med teknik att göra rekommenderar jag verkligen Peopleware. Då kommer du att inse att McDonaldsorganisationstankar inte funkar i kunskapsorganisationer. Kunskapsorganisationer kan mer liknas vid familjer där alla ser om varandra och hjälper varandra att växa. Är det någon i familjen som inte trivs tar vi hand om den personen och reder ut grundorsaken till misstrivseln. Låter det för flummigt får du gärna kämpa på med dina skygglappar ett tag till, men du är välkommen att diskutera bokinnehållet när du är redo.

Inga kommentarer: