torsdag 27 januari 2011

Könsneutrala toaletter snart?

Om toaletten nedan är för bredrumpade personer och därför har en extra bred sits förstår jag grejen med olika toaletter. Ungefär som att handikappade har sina behov. Men varför behöver vi fortfarande olika toaletter för män och kvinnor. Mammas teori är att vi inte kan lära gamla gubbar att sitta, och det kanske är så att nya generationens grabbs också gillar att skvätta utanför.



Ett tag tänkte jag skriva att det blir ändring nu när vi har många singelhushåll fast med tanke på RUT-avdragens tidevarv kommer kanske killar aldrig att lära sig att sitta och vi får behålla könsdelade avfallsfåtöljer.

1 kommentar:

Tore sa...

När jag går på offentlig toalett och kissar vid pissoaren skulle jag tycka det var jobbigt om det stod tjejer och titta på.

Därför gillar jag könssubjektiva toaletter.