fredag 11 februari 2011

Snipp snapp snut, så var sagan slut

Sagan började redan 2005 med att jag satte upp ett tidningsutklipp i mitt pojkrum. Jag kämpade därefter på med olika forskningsprojekt för att bli expert på autonomi och just obemannade flygfarkoster.

Det är synd att säga att det rullade på smärtfritt för mig. Det var ett ganska svåra uppdrag jag hoppade in i som ledde till en vardag av stressnäsblod, handsvett och glädjetårar. Till slut blev jag automoniansvarig för flygplanet och senare fick jag utvecklingsansvar för samtliga applikationer. Det är både roligt och jobbigt att bygga häftiga prylar ska ni veta!

I dagarna står att läsa i de flesta tekniktidningar och många nyhetsajter:

Kärran är alltså färdigbyggd för svensk del och delprojektet närmar sig slutet av produktionsfasen. På mjukvaran knådar man ihop de sista detaljerna och i stort är vi i mål! Det är ungefär som ett två års långt maraton som äntligen tagit slut. Vilken glädje och stolthet som infinner sig! :)

I och med det sätter jag mentalt punkt för den här tiden och blickar framåt mot nya jobbet som börjar på tisdag. Jag är uthyrd till ett riktigt spännande företag som jag verkligen ser fram emot att sätta klorna i! The battle is about to begin, again!

Inga kommentarer: