onsdag 12 januari 2011

Avslut på Saab

Ungefär som när man tar studenten, eller som när man lägger fram exjobbet. Eller kanske som när man kommer i mål efter en maratonlöpning. Det är i alla fall en otrolig otrolig känlsa att idag vara helt färdig på Saab. Jag har haft fem sjukt bra år och nu är det... slut... Wow liksom.

För att få till lite extra bra avslut och för att bli lite extra ihågkommen och för att jag gillar att vara lite extra helt enkelt fixade jag champagneglas med Pommac och snittar med tilltugg. Per och Anders är dagens hjältar som hjälpte mig med snittandet.

Runt 40 härliga kollegor, chefer och vänner kom och tackade av mig med blommor och presenter. Jag fick visa en film om vad jag har gjort under mina fyra år och jag fick hålla tacktal :)

Jag kan summera mina år med glassigt grovjobb med mycket ansvar. Det är idag ohyggligt skönt att lämna från mig allt ansvar, kasta 3 GB mail och slänga gamla rapporter och helt enkelt dumpa hela jobbryggsäcken bakom mig. Nu väntar en månad av vila och sen, sen är det dags för ännu glassigare, ännu hårdare grovjobb och ännu mer ansvar. Och Anders bara ler och är lycklig!

Och nej, jag har inte fattat hur bra jag haft det.

Inga kommentarer: