fredag 17 december 2010

Värdigt avslut idag!

Kvällens julfirande med Saab blev ett fantastiskt avslut för mig. Det är så många underbara och familjära kollegor man har samlat på sig under åren. Alla nickar och hälsar och pratar och frågar. Många intressanta frågor som jag borde förklara här framöver. Fick en liten tankeställare när Helena sa:
-Du, skriver alldeles för lite nu för tiden!
-Ja, jo men det är för att det händer så mycket.
-JA, just därför ska du ju skriva!
-Ahh, där sa du något.

Det är sant, det är nu det är intressant och det är nu jag behöver stöttning av er genom kommentarer när jag filosoferar om vad som är bra eller bäst.

Ett härligt sammanträffande var att idag kom sånggruppen Men och sjöng för oss.
(bild från 2010)

Det i sig var trevligt och de har skojiga låtar men det var extra skojigt för mig. Samma grupp sjöng nämligen för mig på min examensmiddag från Linköpings universitet. Och har nu kommit att bli ett avslutningsband för mig.
(bild från 2006)

Jag fick vädra mina tankar om att organisationen behöver omorganiseras men trots att jag ser många förbättringsmöjligheter så kom insikten från en klar himmel att det är sjukt bra här. Det är sjukt vemodigt att flytta till annat och det är sjukt vad fem år har gått snabbt. Jag tror verkligen inte att jag kommer kunna hålla mig borta från Saab resten av livet :)

Hittade ett klipp om Men som var skojigt.

Inga kommentarer: