tisdag 2 november 2010

Nu förstår jag hur Idol-deltagarna känner sig

Idag fick jag ett mail som skakade om världen ett tag. Det var länge sedan jag sökte och jag hade egentligen glömt bort att jag lämnade in mitt CV på google.se.


Det här är första steget av många mot att uppnå Nirvana: mjukvarujobb i Googleplexet. Det är säkert så att flera tusen har fått utskicket, men då är jag i alla fall en på flera tusen. Det är lätt att låta drömmarna springa iväg. Tänk om jag lyckas på testet, tänk om jag får en intervju, tänk om jag får en andraintervju. Jag kan se det framför mig där alla kallade är uppställda på scenen och Google läser upp de antagnas namn ett efter ett. Är mitt namn med? Inte omöjligt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis!
Det vore intressant att höra vad det är för typ av programmeringstest du får göra. Jag håller på en hel del med programmeringstävlingar och har även diskuterat rekryteringstester i form av programmeringsuppgifter. Lite mer fakta om hur Google gör skulle sitta fint :)

Anders Holmberg sa...

Jag lovar att återkomma så fort jag får tid nog att göra provet. Håller med om att det är intressant att se hur Google gör.