onsdag 10 november 2010

I have to go see about a girl!

"ITS GAME! Jag tar erbjudandet!" så började ett härligt brev från mig till Netlight idag. Från februari jobbar jag som IT-konsult i Stockholm om allt går vägen. I fyra år har jag letat efter något tillräckligt bra och spännande och nu verkar det som att det rätta har kommit. De jag snackat med på Netlight är supersköna och vettiga.

Så nu kan jag äntligen flytta upp till Emma och ser vart livet tar vägen. På min avskedsansökan har jag skrivit som anledning: "I have to go see about a girl!"


Relaterat inlägg: Good Anders Holmberg

5 kommentarer:

Per sa...

Tänkte lite på det där igår. Och det är ju en mycket bra anledning. Sen tror jag grunden till bytet är mycket mycket mer.
Du har klagat mycket på saab men jag tror inte det är det heller. Du har under lång tid varit nyfiken på Sthlm, så grunden ligger nog närmre i nyfikenheten och spänningen. Saab är helt enkelt en för stabil plattform för en utforskare.

Så lycka till nu, nôj dig inte med att placeras i ett fack utan utnyttja det världen erbjuder. Du har bara ett liv. Äventyret tar nu ytterligare ett steg.

Unknown sa...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Anders Holmberg sa...

Ja, jag ville flytta till Stockholm innan jag började på Saab och innan jag började på Linköpings universitet. Det har alltid lockat.

Däremot har det inte lockat så mycket att det var värt att läsa annat än datateknik, och jag kom inte in på KTH. Det har inte lockat tillräckligt mycket tidigare för att lämna Saab som jag älskat i många år. Men visst är det så att projektet jag är i nu inte är tillräckligt spännande för mig längre, nu ska bara allt göras klart och då hoppar jag hellre till något annat.

Jo Micke, joooooooo :)

Johan Rhodin sa...

Toppen Anders, kommer bli superbra! När flyttar ni till Berlin?

Anders Holmberg sa...

Johan, det där är säkert nån sån där långsökt smart koppling som bara du gör. För jag fattar ingenting :)