tisdag 30 mars 2010

Ledarskap på storföretag, fortsättning

Stora företag ger ett stort gallringsunderlag och vilket gör att riktigt bra chefer kan odlas fram. Jag har betat av fyra chefer på bygget och samtliga har blivit mina förebilder, där jag plockar fina egenskaper från samtliga.

Min nuvarande chef (som fick mitt mail från tidigare bloggpost), tittade på mig, lyssnade på mitt snack om fight med linjen och tråkiga chefsuppdrag, sen sa han lugnt: ”Jag tror att förr eller senare kommer du att jobba i ledande positioner, oavsett vad du själv tror. Man blir lite bränd ibland men sen repar man sig igen.”.

Trots att jag ibland tycker att jag inte träffar chefen tillräckligt har han en bättre bild av vad jag vill än vad jag själv har. Det är imponerande men jag är inte förvånad.



Utkomsten av diskussionen är att jag i maj ska gå första steget i Saabs ledarutvecklingsprogram. Något som jag har längtat och trånat efter i två år. När jag slutligen börjar känna att jag inte längre vill det lika mycket, då trillar det in, och jag är med i matchen igen. Rock on!

Inga kommentarer: