torsdag 25 mars 2010

I huvudet på Anders Holmberg

Senaste tiden har det varit så mycket känslor snurrandes att det varit bekvämt att blogga om jobbet istället. Nu när det har lugnat ner sig lite kan jag avslöja vad som rör sig i huvudet.

Först och främst har jag lämnat ett jobbigt förhållande med Sophia. Vi körde inget blame game utan konstaterade helt enkelt att det inte fungerade. Nu ser jag ljuset igen och vill ta för mig av livet och världen.

Dubai påverkade mig massor och jag är otroligt sugen på att flytta dit och jobba. Det är varmt, alla pratar engelska, riktigt bra lön, riktigt bra merit, staden ligger vid havet. Där är lekstuga dygnet runt med fallskärmshoppning på stranden, spännande dykning och det går att vågsurfa där. Det finns även en central kite-surfingstrand där. Shibuya i Tokyo var läckert för det var ohämmat party för tonåringar. Dubai känns som ohämmat party för jet-set-ingenjörer.

Jag börjar hitta tillbaka till försakade Linköpingspolare. Ett tag bestämde jag mig för att Sthlm är det coolaste Sverige har att erbjuda och jag hängde där många helger. Men på senare tid har jag insett att det går att ha riktigt skoj hemma i Linkan också.

På kärleksfronten vill jag ligga lågt ett tag. Dags att landa ensamheten innan jag hoppar på nästa tåg. Så länge har jag tänkt umgås med så många härliga, glada, människor som möjligt. Boka gärna in mig en helg!

5 kommentarer:

Kasper sa...

Tjena Anders!

Jag vet inte om du har sett denna tankeväckande video som delvis berör din nuvarande situation som singel :)

Om inte så gör det genast :

http://www.youtube.com/watch?v=Hfl9e53LX_U

Anders Holmberg sa...

Ja den har jag sett :) Superrolig och träffande. Jag är i phase 4 så allt är fortfarande toppen!

Anonym sa...

äntligen ett inlägg som inte får mig att gäspa o vilja byta om till pyjamas direkt! =) jippie åland is back!

Anonym sa...

If you're going to Dubai take me with ya ;)

Per sa...

Är det de nya brillorna vi får se på bild?