torsdag 18 mars 2010

Världens högsta hus!

Världens bästa stad? Världens bästa möjligheter? Världens bästa programmerare? Det råder inget tvivel om att duktigt folk inom en bransch ofta jobbar i samma stad. Allt svenskt mediefolk bor i Stockholm till exempel. Paul Graham har skrivit om fenomenet globalt. Dubai behöver ingenjörer och lönen sätts efter behovet. Frågan är bara om duktigt folk flyttar hit och startar succéföretag eller om bara löneslavar kommer. Det ska undersökas. Idag var jag och lunchade med Olof och Bison i Dubai Internet City där Olof jobbar. På deras gatubrunnar står inte A för Avlopp eller K för kallvatten. Där står @ för internet. Så coolt att jag kissar ner mig!

6 kommentarer:

Per sa...

Var du uppe i byggnaden? (ett måste om du kan)

Anders Holmberg sa...

Den är stängd "för underhåll". Problem med hissarna så bara servicepersonal släpps in i huset. En taxichaffis skvallrade om att 15 personer dött när hissen gick sönder. Förhoppningsvis ville han bara skrämma oss turister.

Unknown sa...

Om jag inte minns fel så står A för Alvesta och K för Karlstad. De två gjuterierna i sverige. Eller har jag fel? :)

Unknown sa...

Helt fel av mig och halvt fel av dig.. :) A för Avlopp och K för Kombinationsbrunn. :D

Carl sa...

var d inte ngt land som hade brunnslocken i koppar? så när koppar priset gick upp för ett tag sedan snodde folk locken, med ödesdigra konsekvenser...

Anders Holmberg sa...

Micke: Då hade vi båda lite halvrätt typ :)

Carl: Usch då, utan brunnslock måste vägarna bli... som i Linköping :D