torsdag 24 februari 2011

Vackra Stockholm

Första veckan på nya jobbet är avklarad med bravur. Jag är på vårt kontor och jobbar med interna projekt och hjälper till med sälj och det är riktigt lärorikt. Tidigare har jag fått ett kontrakt och kund tilldelad mig och nu får jag lära mig arbetet dessförinnan. Kontoret ligger i Münchenbryggeriet på södermälarstrand med finfin utsikt mot den klassiska bruna kyrkan med tre löv i toppen.



I lördags hade Josse från Ronneby inflyttningsfest och vi var 11 exilronnebyiter och fem andra så det är lätt att känna sig trygg. Jag är inte direkt ensam här :) Efter festen blev det Café Opera. Jag har inte varit där sen 1999 och det var sig likt. Kändes som ett av rikemansställena i Dubai, fast här fanns inga rika. Men jag ska ge operan en ny chans till sommaren. Då ska den tydligen vara soft med sin uteservering. Nu är det dags för frukostmöte och sen ut till kund. Liking it!

3 kommentarer:

Per sa...

Det är kul att höra att livet leker och att du trivs.

Men vad hände med etikettererma
mjukvaruutveckling, teknik, förbättringar, Förnuftkonsult, systemutveckling och personlig utveckling. Är det bara jag saknar dina reflektioner och förbättringsförslag?

Jag hoppas att du inte fegar ur och inte vågar konstruktivt kritisera de arbetsuppgifterna (och processerna) du får framöver.

Så behåll fokus och tappa inte greppet bara för att Stockholm är nytt och spännande.

Anders Holmberg sa...

Jag har gjort ett nytt inlägg på Förnuftkonsult - Alla roller bör besättas i just det du efterlyser.

Men än så länge har jag faktiskt inte hittat något "dåligt" som behöver förbättras. Det kommer nog snart :)

Niclas sa...

"...mjukvaruutveckling fortfarande är en av de omognaste branscher..."

Jo, efter att ha hört mjukvaruutvecklarna Anders och Mange fnittra ikapp igår är det inte utan att man håller med.

;)