måndag 14 februari 2011

Blandat från Stockholm

Det är lätt att trivas i Stockholm! I alla fall när man har både flickvän och en hel drös med polare här. Jag börjar mer och mer känna att jag hittat hem. Hit har jag velat flytta länge och de senaste tre åren i Linköping kände jag mig väldigt felplacerad.

I lördags var vi ett gäng på Boulebaren & Gamla Ugglan och drack öl och spelade fotbollsspel. Härlig och konstig lokal, som en ungdomsgård för vuxna, som de själva liknar det vid.

Igår tåg jag bilen för att lära mig mer om Stockholm, och efter att ha navigerat runt i city tog jag en sväng ut till Gåshaga på Lidingö. Det var schyssta nybyggda radhus med härligt lugn och fin vattenutsikt. Såg inte tookdyrt ut så där kan jag tänka mig att köpa hus så småningom, om inte kommunikationen varit så dålig. Får undersöka saken vidare.

Mange anslöt senare till min Volvoraggarrunda som slutade på en massiv kebaberiea i Årsta där ingen av gästerna pratade svenska. Jag ger den också tummen upp!

Inga kommentarer: