torsdag 21 oktober 2010

Vart tog ungdomstjattret vägen?

Nu sitter jag på café fräcka fröken och fikar för mig själv och tittar runt på verklighetens fikafolk. Jag har hamnat långt ifrån det här ungdomstjattret som var vardag i plugget. Istället har jag tvingats bli förnuftig och lillgammal. Må hända att jag plockat tusentals vuxenpoäng på vägen men jag känner mig som Pricken i den gamla sagan om kaninen som inte passade in.

I vanliga fall brukar jag kväva de här känslorna med en backpackingresa till värmen och glada svennebananer men det känns mer som en quickfix än att lösa anledningen till problemet.

Ett av mina mål för 2009 var att flytta till Stockholm och Piggen, Pumba, Kajan, Mange och jag snackade om vem som skulle hinna dit först. Nu är det inte ens längre snack om vem som hinner dit sist för de andra har redan flyttat. Jag tror det är mycket därför jag ser dåliga saker med Linköping och jobb i Linköping. Nu får det snart vara dags att ta sitt pick och pack och fortsätta med mjukvarurevolutionen från ett fik i huvudstan istället.


Bilden är förvisso från Platå men den visar den sköna bakåtlutade, avslappnade känslan jag letar efter. Pricken vill hitta hem!

Fotnot: Nu var det förvisso tur att jag inte flyttade upp 2009 till det jobb jag erbjöds, för det företaget tappade sitt huvudkontrakt och la ner våren 2010.

Inga kommentarer: