måndag 25 oktober 2010

Nah vad sööööt, får jag hålla??

Ni vet den där fjantiga känslan som tjejer har när någon fått barn och väninnorna samlas för att titta på en lite dreglande klump som alla tycker är vackrast i världen. Mmm jo visst tjongbarrabong den är sjukt äcklig och ingen vill hålla. Men i alla fall....

Precis samma känsla hade jag och två andra herrar idag när vi fick se, känna och hålla. Såå vacker och så liten. Efteråt konstaterade vi att vi måste också ha en för den var ju sååå perfekt.

Vad jag snackar om? Den nya MacBook Air så klart!


9 kommentarer:

Carl sa...

Skaffa en iPad först! Har inte gått en dag sedan jag skaffade min i början av sommaren då jag inte har använt den.

Carl sa...

btw, kan du inte skaffa en bättre bloggplattform? typ tumblr.com, posterous.com eller wordpress.com? Framförallt kommentarfunktionen suger här :P disqus ftw

Anders Holmberg sa...

Jag tror att MB-Air täpper till fler hål i mitt skapade begär av mobil uppkoppling. Vill kunna jobba i word och powerpoint/keynote smidigt på resande fot och ha med datorn vid kundmöte och presentationer.

För internetkonsumption funkar min Iphone 4 utmärkt även om den är väldigt liten.

Håller med om att blogspot inte är det coolaste idag. Ska se över vilka migreringsmöjligheter som finns. Att inte kunna lägga in länkar i kommentarer utan att köra HTML är minst sagt värdelöst. Vilken av dem rekommenderar du?

Carl sa...

http://posterous.com/switch/blogger/

Per sa...

Efter att ha kollat in några bloggar på http://posterous.com/ så tycker jag inte att det blir något lyft för betraktaren. Jag tycker att du skall "go wild" och jobba dig in i kändisvärlden eller jobba ni teknik/flash i ploggen ;)

IMac Air... låter nice. Men som du sa på gymmet vänta in andra utgåvan. Men då kanske det kommit något ännu coolare. Eller kanske inte då du är lost på Mac.

Per sa...

Skrev fel namn... MacBook skall det vara.

Hur som helst, har kollat in sidan och blir först riktigt imponerad (storlek, design, batteri, flash...), sen blir jag besviken på vissa småsaker...

* USB 2.0: Hmm, 3.0 finns ute nu.
* Mini DisplayPort output: separat adapter för HDMI, och den klarar säkert inte bättre än HDMI 1.2. Stenålder!
* Ethernet Adapter (sold separately)...
* headphone mini-jack: självklart inte något som passar annat än Apple hörlurar. Där ryker kanske din tanke på ljudisolerande hörlurar.

Anders Holmberg sa...

Angående MacBook Air:

Apple brukar inte konkurrera med att ha den bästa tekniska specen utan att ha den bästa användarkänslan. De inför inte tekniker för att de finns utan för att de tycker att teknikerna är bäst för användaren.

* Idag finns det inte tillräckligt mycket USB 3.0 för att det ska locka den mobile användaren att lägga extra pengar på en dator med stöd för det. Med samma resonemang har de plockat bort fire-wire-kontakten från Air.
* Mini DisplayPort är smidigt för att slippa många portar i datorn och så får man köpa den adapter man behöver istället för att köpa en dator med portar man inte behöver.
* Hur ofta kör du en laptop med kabelinternet? Där kan vi prata stenålder.
* Headphone mini-jack är standard 3.5mm-kontakt som har funnits på Sony Walkman sedan 1985. Du hittar knappt en hörlur (annat är Nokia) som inte använder denna standard.

Får se om jag go wild och byter till wordpress.com. Har funderat på det länge.

Carl sa...

Review på MBAn:
http://techcrunch.com/2010/10/26/13-inch-macbook-air-review/

Jag köra mina bloggar på posterous:
http://carlhoerberg.com
http://lifestream.carlhoerberg.com
tycker inte d är ngt fel på utseendet? finns många themes. dock har tumbler fler, men man har full kontroll på dem så man ändra dem helt som man vill. gratis konto på wordpress.com så får man välja på typ 5 teman.. wordpress har massa funktioner och plugins, men du måste köra på eget webhotell/server för att kunna utnyttja dem.

Här är ngåra showdowns:
http://mashable.com/2009/06/29/posterous-vs-tumblr/
http://chadegeland.com/wordpress-vs-tumblr-vs-posterous/
http://arstechnica.com/business/reviews/2010/02/tumblr-vs-posterous-quick-blogging-showdown.ars/

Unknown sa...

köp en iPad....först


sjukt rolig leksak. ;)