onsdag 25 augusti 2010

Mitt materiel håller!

I Gripen har en undersökning nyligen gjorts för att ta reda på olika förbättringsmöjligheter gällande system- och mjukvaruutveckling. När jag läste den igår gjorde vissa saker mig så arg att jag kokade men efter en härlig dialog med undersökningsledaren är vi så överens att jag ville krama om honom.



Utan att bryta sekretessen och lämna ut personer kan jag meddela att de flesta grundläggande problemen hittas med hjälp av det material jag tagit fram (se bilden), som bygger på The Joel Test. Det intressanta är att mitt test tar 5 minuter och att de andra lagt arbetsveckor på undersökningen. Deras resultat är så klart avsevärt mycket mer anpassat med konkreta lösningar på många stora och fluffiga problem, men mitt test kommer mer åt kärnan.

Efter mötet tackade både jag och undersökningsledaren för en väldigt givande diskussion och konstaterade att här finns oförskämt mycket pengar att spara. Coding is life!

2 kommentarer:

Lina sa...

kul att du har en blogg. :) inte många av mina killkompisar som har

Anders Holmberg sa...

Tja Labbet!
Tackar tackar, du får ha överseende med allt teknikprat bara, jag är rätt duktig på att snöa in mig :)

Gillar verkligen ditt inlägg om Glass godis o kex :D Trååkiit!