torsdag 26 augusti 2010

Kör på, det verkar ju riktigt bra.

Kör på, det verkar ju riktigt bra. Hoppas bara att du orkar hålla ut. Ungefär så var reaktionen under dagens lunchmöte med en polare/kollega som umgås med Saabs VD, Saabs operativa chef och många andra höjdare. Han blev mörkrädd när han hörde hur ineffektivt vi använder pengarna nere på golvet. Och intresserad när han hörde att jag tänker göra effektivitetsrevolution. Har ni sett Jamie Olivers Food Revolution? I så fall kan ni förstå hur jag känner. Det här ska gå att få ordning på!

Under eftermiddagsfikat satte jag med bredvid en väldigt erfaren konsultprojektledare. Han har varit runt på många olika företag genom åren och har stora insikter om allt. Vi enades om mycket men han väckte tanken hos mig att jag varit så fokuserad att hitta fel hos andra att jag missat många fel i mitt egna team. Fel som jag är ansvarig för att rätta, men som jag tyckt att jag inte haft tid med. När jag backade tillbaka insåg jag att vi började klaga över att vårt team var för stort redan i december, men ingenting har hänt. Hur förnuftigt är det. Det här är en nyttig insikt så nu lägger jag ner programmeringen några veckor för att laga de osynliga felen.

För att lätta upp allt tech talk bjuder jag på en underbar låt som förhoppningsvis minst 5% av er kommer att uppskatta:

1 kommentar:

Unknown sa...

jag tillhör de där 5%:en