tisdag 6 april 2010

Ur balans eller kontrollerad berg-o-dal-bana?

Grabbarna tyckte att jag gnällde lite mycket idag och att mitt humör börjat gå upp och ner på daglig basis igen. Händer något dåligt på jobbet rasar allt och jag gnäller och muttrar, händer något skoj på helgen är livet på topp igen. Balans i livet beskrivs ofta som ett bord med tre ben: Ett ben för jobb/karriären, ett för fritid och ett för kärlek. Fattas ett ben blir bordet väldigt svängigt. Fattas två ben blir det ordentligt vingligt. För mig är livet bara jobb och fritid för stunden och därför är jag just väldigt svängig. Men jag gillar läget: topparna är härliga och dalarna kan jag stå ut med.


Volvognället igår var ju en dal men påskhelgen i Ronneby var en härlig topp! Det blev mycket tid med familjen och syrrans familj. Mycket bra tid med mamma o pappa. Pappa hade varit och fixat nya fina sommardäck till pojken. Pojken fixade en ny fin skärm till pappas dator.

På slutet tog jag en stund med min gamla Volvo 740 som ska till skroten nästa vecka. RIP baby!

Piggen, Ante, Kalle, Pumba och Ted representerade kärngänget. Till dem la vi Kasper, Kaspers lägenhet och hela Hobygänget och hade vi en strålande förfest på lördagen.

Det finns stora mängder glädje i mig just nu, om jag än är lite instabil ibland.

5 kommentarer:

Per sa...

I den här vinkeln ser man inte någon nyansskillnad på din bil.

Anonym sa...

ja brunnsparken är en trevlig plats ;)

Emma sa...

Sorry men jag måste...höll den så länge bara för att inte jag fick köra Volvon eller? :P

Anders Holmberg sa...

Du har hållit så här länge för att du inte fick köra Volvon! :P

Kommer faktiskt inte ihåg att du inte fick köra, men det låter rimligt. Det var ju min ögonsten nummer 2 och jag vågade inte riskera båda två samtidigt. (Risk för stora Bregottpriset för det smörsvaret)

Emma sa...

Det var fint sagt...tack :)