onsdag 21 april 2010

Stockholm i mitt hjärta?

Den här veckan är det certifiering i Stockholm för att få grunderna i mjukvarutestning. Riktigt nyttigt och intressant och på köpet får jag en vecka hos Mange i Hammarbyhöjden. Än så länge har vi hunnit med en bullfika i gubbängen, se Djurgården förlora mot HV, se Djurgården vinna mot HV + lite hemligheter.

Får väl erkänna att det tog dubbelt så lång tid att åka till Kista första dagen som andra dagen. Men nu har jag fått uppleva båda blåa linjerna och sett en liten del av Rinkeby. Som om inte det vore nog så har jag av idogt bloggstalkande hittat ett schysst sätt att slippa bilden i youtubefilmer som läggs in i bloggen. It's all good!

miike snow - animal (punks jump up remix)

3 kommentarer:

Kasper sa...

Om dina mjukvarukunskaper kan få dina flygplan att spränga barnfamiljer på andra sidan jorden i luften så kan dina mjukvarukunskaper ta bort filmen i ett youtube-klipp :)

Anders Holmberg sa...

Oh yeah! Jag är allsmäktig. Jag kan spränga hela världen och jag kan ta bort alla youtube-bevis. FEAR!

Anders Holmberg sa...

Well var väl inte så allsmäktig. Upptäckte att det inte fungar i Google Chrome i OS X. Men väl Safari och Firefox i OS X och Chrome och IE8 i WinXP. Börjar förstå varje webmasters missär med webläsare som inte stödjer standarden.