torsdag 29 april 2010

Alla dessa sociala medier

Jag hinner inte med! Vad är grejen med Twitter tillexempel? Hur kan det ha blivit så hajpat att kunna smsa vad man gör till en sida, så att hela världen ser det? Måste jag också göra det nu eller räcker det att blogga. Måste jag börja läsa folks twittrar?

Spotify har kommit med en ny version i dagarna där man kan ansluta till facebook och dela spellistor med varandra. Det rekommendera jag varmt men jag är lite osäker på om alla kan se allt jag lyssnar på. Kan jag fortsätta att lyssna på dansbandsmusik och samtidigt behålla min streetcred?

Sen vill jag lära mig att molna lite också. Det känns soft att ha alla filer sparade på nätet så att man kan uppdatera och komma åt dem där man är, och från olika plattformar. Hur gör man det och är det säkert? Vad nu ”säkert” är. Idag läste jag i NyTeknik att man lagligt kan positionsbestämma alla mobiltelefoner. Ge mig ett nummer och jag säger var i världen du befinner dig. Det är bara att inse att det finns ingen personlig integritet längre. Nu när systemen kopplas ihop kan jag se var du befinner dig, vilka andra som befinner sig på samma ställe (du är väl inte otrogen). Vilken musik din älskarinna lyssnar på och när din katts veterinärs tandborste köptes på Maxi Signalen.

Är det förresten någon som har lite serverutrymme till övers för jag vill göra en personal branding page där jag marknadsför mig själv, för det ska man tydligen också göra. Och är inte sidan Web 2.0 är du ute.

Åhhh och så har jag tvättid idag också…

Inga kommentarer: