söndag 24 augusti 2008

Elitfest och mer Winnerbäck


Årliga återträffen för akademins vise män har ägt rum. Vi är en bunte jurister, läkare, ingenjörer och övrigt fint folk som träffas i skogen för att supa. Man har ju läst i Snabba Cash hur exklusiva fester med betjänter och fem meter i tak på någons herrgård berikar livet för knösar. Inte tokigt alls… men vi föredrar skogen. Mindre som kan gå sönder liksom.

Det var roligt där. Anders trivdes och träffade vänner! Det är en gammal mysgemenskap när likfärgade, dressade i frackjacka och snickarbyxor, sjunker om att begrava fågeln vid en sjö. Man blir som student igen fast ändå en bit ifrån. Folk våndas över att fylla trettio men hoppar senare jämfota av glädje för att kompisen lyckats klättra upp på taket och ställt sig på skorstenen. Tack för förmiddagen (jätte)Martin, Kalle, övriga CC01/02, SM02/03, Maria och alla glada som jag kände för några år sen som fortfarande blir glada av att se mig!

Efteråt hände det. Det som jag längtat efter i månader, förutom senaste två veckorna. Turnéavslutning för Winnerbäck. Jag sågade Karlskronaspelninge som den sämsta. Hyllar kvällen som prospect på den bästa. Och till råga på allt stod jag helt ensam till Kom Änglar, vilket jag brukar undvika, men ändå så var det en magisk afton. Förlåt Lasse, jag var inte i fas 7e aug. Kanske inte du heller. Vi har våra dalar men idag var vi båda på topp! J Tack för eftermiddagen Lasse, Miss Li, Emil, Micke, Melker, Mattias, Johanna och Emma!

Anders är alltid glad alltid glad, det springer råttor bakom ridån på hans estrad.

I fredags var det utflyttningsfest för Jana. Det är bättre mode/kulturutbud i Stockholm verkar det som. Var en trevlig tillställning, lugnt och sansat och värdigt. Jag har aldrig haft en utflyttningsfest, tycker att det känns för definitivt. Fast egentligen är det som att inte ha en begravning när någon dött, eller ceremonin alltså. Att skippa utflyttningsfest är inte som att ha lik i vardagsrummet. Fast två lik hade hon på festen. Efteråt tvingade Helen och Matilda med mig och Martin till Platens. Jag gillar inte Platens riktigt. Pratade med en kollega om hans hår tills han tog mig på paketet och tyckte att jag absolut skulle göra det samma på honom. Det var konstigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fint folk? hihi tycka om!

Therese sa...

Martins hållning på den här bilden är ju rätt oslagbar :P Snyggt!

Livvy sa...

Ajaj, trodde aldrig jag får se Martin i frack. Hua!