lördag 10 maj 2008

Seize the world

Har inte rest i tjänsten sen december men nu är det dags igen. Sitter vid C8 på Schiphol och väntar på transit till Lissabon. Fått tag i ett glammigt hotell, Pestana Cascais, vid kusten tre mil utanför Lissabon, och tre km från konferensen AAMAS 2008. Blir toppenpowerwalk varje morgon så jag är i fin form när jag kommer hem.
Imorgon har jag två surflektioner bokade på Nomadsurfers. Härligt att plaska Atlant och se om takterna från Bali sitter i. Köpte ny våtdräkt i torsdags som ska visa vad den går för. Kommer att vara 15 grader i vattnet så jag hoppas verkligen att 3mm räcker.
Privat så är det på topp men ihåligt. Vore fint med en tjej men jag vet inte när jag ska hinna med henne ändå. Lyckas precis hinna med att träffa Carl, Melker, Jocke, Micke och Packe som är de viktigaste i Linköping. Har Mondaybarkryssen inbokad så jag hinner med Martin och TCgänget. Har bokat hytt med Manne som reser med 18 kompisar varav jag träffat 2 st. Blir galet att få lära känna så många nya förmågor. I måndags gjorde jag något jag inte gjort på åtta år: Hämtade ut en hultsfredsbiljett och det kommer att bli draagh! Piggen ska kultivera ingenjören i dagarna tre, Höjdpunkt att han ska dit, trivdes riktigt bra med honom i Thailand i vintras.
Nu ska jag jobba fram till avgång, måste läsa abstracts till konferensen och svara på mail.

Inga kommentarer: