fredag 2 maj 2008

Godnatt Malmö


Hälsar på syrrans familj för 3årskalas imorgon. Jag tilldelades födelsedagsbarnets säng och känner obekvämt warpad till toysRus' barbiehotell. På promenad till affären hamnade vi i återvändsgränd med ojämn, grön, mjuk asfalt. Högst okompatibelt med vita dieselsneakers, men galna småbarnsmamma spatserade glatt över gräset som om det vore normalt. Blev en lång omväg innan jag kom ifatt. 
Faktiskt ganska skoj med ungar ändå. Det började med att minstingen lipade så fort jag glodde på henne och slutade med att hon kom och satte sig i mitt knä med en bok. Behövdes bara en present och några timmar. Får se vad jag tycker 05:30 imorgon när de bestämmer att vi ska vakna... Då kanske det är jag som börjar lipa av att se henne. Undrar vad jag får för present.

Inga kommentarer: