tisdag 26 april 2011

Operator, I need to learn to fly a helicopter

Under min dagliga pendlingstid på 100 min lyssnar jag ofta på podcasts (typ radiosändningar som vem som helst kan skapa) om lifestyle management, framgångsrikt sinne för programmering samt olika karriärstips.

Detta gör att jag får en ny insikt, ny lärdom och ny åsikt varje dag. Förr i tiden fanns bara en tv-kanal och därmed bara en sorts hjärntvätt. Numera kan man välja sin egna tvätt efter behag. Vi är därmed inte så jättelångt ifrån scenariot i filmen Matrix när huvudpersonen ber att få helikopterflygarkunskap inladdad
i sin hjärna. Vi bestämmer vad vi ska matas med. Coolt va!

3 kommentarer:

Per sa...

Tänk om man kunde ladda undertiden man sov... då hade man kunnat slippa skolan. Hur skulle samhället se ut då?

Anders Holmberg sa...

Wow det vore svincoolt och jag börjar genast fundera på hur det ska fungera rent tekniskt. Borde inte vara omöjligt att styra våra drömmar.

amadeo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.