tisdag 1 juni 2010

Rösterna i mitt huvud ropar

Åh alla dessa värderingar man påtvingats. Jag fattar väl med att det är bra att plugga mycket, jobba mycket, placera pengar på rätt sätt, pensionsspara o all möjlig skit som jag snart spyr på. Jag har följt de rösterna ett tag men nu börjar andra viljor göra sig hörda.

Den här gången är det äventyraren, backpackern och den sällskapssjuke som skriker högst. Jag vill betala av bilen och CSN-lånen och sticka iväg nånstans. Lifta runt i världen, bo på vandrarhem och träffa folk. Eller bara byta stad och jobb ett tag. Som ett sign frågade Bison medan jag skrev detta när jag ska flytta ner till dem i Dubai.

Läs mer om röster i huvudet på Seth's blog.

2 kommentarer:

Carl sa...

Mm, därför jag inte köpt bil än, vill kunna ha friheten och sticka iväg. Är livrädd för att fastna här i linköping bara för att det är bekvämt.

Btw, nya designen är fin =)

Anders Holmberg sa...

Bilen är nyckeln till friheten! Hade mer panik när jag inte kunde komma iväg från Linköping när som helst. Okej att det är dyrt, men det är bara att tjäna mer istället :)

Bekvämt är ordet, riktigt bekvämt i Linköping!

Tack!