tisdag 18 maj 2010

Buddhism för akademiker

Här är ett inslag från Google Tech Talk där en buddhist beskriver livsåskådningen Buddha lär ut. Det här är mil i från vad man lärde sig i plugget (iaf jag) och riktigt medryckande. Ingen religion har tilltalat min akademiska sida som Buddhism enligt inslaget. En varning är att inslaget är 1h långt, men ärligt talat, ta och skippa Desperate Housewife en ikväll och se det här istället. Speciellt frågestuden som börjar 30 min in i föredraget.
Anledningen till att jag valde att se inlägget är att Jehovas var här och knackade på i söndags och pratade om nyttan av bibelstudier. Nästa gång de kommer ska jag tipsa dem om nyttan av Google Tech Talk-studier. Science will conquer them all!

3 kommentarer:

Tere sa...

Anders, är det hårspännet jag ser på bilden i headern? ;)

Anders Holmberg sa...

Har man lång lugg så måste man använda hårspänne ibland. Sluta mobba och se filmen istället! :)

Tere sa...

*slutar mobba men tittar inte på filmen utan räcker över diademet istället*