fredag 23 september 2011

Här är din förort!

Idag är det åtta månader sedan jag flyttade till Stockholm. Eller Stockholm är det inte, vi bor i Högdalen som tillhör postområde Bandhagen. I Högdalen bor man men det är i Stockholm centrum man hänger har jag alltid tänkt och satt mig på tunnelbanan eller bussen för att hitta på saker i stadens kärna.

Fast den här veckan har jag stannat i Högdalen och utforskat lite mera.
Torget här till exempel har en ljuvlig frukt/grönthandel och idag hittade jag en pub, en bowlinghall, en bågskytteklubb och en schysst simhall som bjöd på ett par längder.
Vissa av närbutikerna har massor med svåruttalade saker man inte vågar köpa men gärna tittar på, och över lag är det riktigt mysigt här i förorten.
Ett stort plus för att tunnelbanan börjar gå igen på måndag och ett stort minus för att kidsen verkar aggresiva här. Nej okej jag har ingen aning om vad som hänt med lastbilen, det var säkert elfel eller en fimp, men lite Hollywoodaktigt är det att möta den på vägen till bussen.
Över lag är det väldigt nyttigt för en lantissvenne som jag att få uppleva lite verklighet. Tummen upp för Högdalen!

Inga kommentarer: