torsdag 14 maj 2009

Lite svårt med språket?


Jag har hört att svenskar och japaner kommer väl överens affärsmässigt. Jag tycker gott av det gäller "privatmässigt" också. Japaner förstår oss när vi läser gatnamn ur Lonely Planet även om de inte kan ett ord på engelska. Båda är fostrade att visa stor respekt för andra och det gör att vi förstår varandra. Sen att exakt vad bilden pratar om kan vara lite svårgreppat, men vad ska jag fatta det för? Det är mycket lättare att komma in i samhället här än i Frankrike eller Kina. De tre senaste dagarna har vi varit spirituella och tittat på tempel och japanska trädgårdar, och det är spännande och nyttigt att tränga under skalet så gott det går. Ska bli intressant att komma hem och sammanfatta alla intryck i en reserapport. Sayonara!

3 kommentarer:

Saknar dig - mycket! sa...

Tycker det ska bli mer spännande att du bara kommer hem!

Le-en sa...

Låter verkligen som att du har det underbart! Ät inte för mycket sushi bara ;D

Anders Holmberg sa...

Saknar dig ocksa! Klart det ska bli skont att komma hem, fast ett tag till ar jag garna borta ;) Pussar!

Du jag ater hur mycket sushi jag vill!!! Fast bara tre ganger an sa lange. Kramar!