måndag 6 april 2009

Titel: Se mig, bekräfta mig!

Tagline: Vilse i vårt tävlingssamhälle

Baksidetext: Det vore intressant att skriv en bok om mig själv. Inte för att jag är känd, inte för att jag har haft någon speciellt utsatt uppväxt utan just för att jag är okänd och haft en speciellt vanlig uppväxt. Den ska ha kapitel om olika åldrar eller stadier. Allt ska ut!

Boken är en historiebeskrivning om en vanlig pojkes uppväxt. Vad som format, påverkat, förtryckt, förmanat, påtvingat och förverkligat.

Boken är en reflektion av en uppväxt helt utan krig, fattigdom, regler eller ensamhet. Ändå gick allt som det gick, eller just därför…

I linje med mitt arbete med inspirationsdagar för högstadie- och universitetselever, och kurser inom personlig utveckling jobbar jag på att skriva en bok om mig själv. Tanken är att den ska innehålla minnen, mina dåtida upplevelser, hur jag ser på mina minnen idag och hur jag uppfattar att de format mig. Boken ska som sagt bli en historiebeskrivning och den kan användas av lärare, syokonsulter, psykologer och människor. Dessvärre hann Emma Pihl före med sin bok "Se mig! Om självkänsla och jakten på bekräftelse." Dessbättre har vi olika fokus.

Jag har fortfarande inte bestämt om den ska ges ut eller ej, eller om ens någon ska få läsa den, men jag rekommenderar verkligen att ta er tiden att tänka tillbaka alla era roliga stunder som hände igår och tidigare.

1 kommentar:

Piggen sa...

Bra idé. Skriv på, jag läser. Själv jobbar jag på en diktsamling. Eller kanske inte. :-O