onsdag 5 november 2008

Be cool, stay in school

Hur ska jag kunna inspirera niondeklassare att sköta sig i skolan och följa sitt hjärta. Jag var ju rätt stökig och osäker själv när jag var i deras ålder. Men det gick vägen, jag nådde fram till de stökiga kidsen som satt längst bak i aulor och matsalar. De lyssnade på mig och min historia om att jag förlorade tre år på högstadiet genom att inte veta vad jag ville. 600 elever rev jag av totalt och det var en energiboost att få prata med dem. Ljuva applåder efteråt, en blev så tagen att hon bokstavligen trillade av stolen.. eller så var det att hon skulle gunga lite coolt på den.. tror mer på det.

Känner att jag ska göra ”samhällstjänst” oftare, det var ordentligt stimulerande att komma ut på skolgårdarna och prata med eleverna. Vilka härliga människor vi har på uppväxt. Tack för att ni lyssnade!


Recension från dittval.se:

"Vår andra inspiratör Anders var en typiskt busig och stökig kille som mobbade och var elak mot andra i skolan, men vändningen kom i och med gymnasievalet. Då valde han efter sina egna intressen och inte efter kompisarna och idag är det han som har dragit det längsta strået i det gänget och jobbar som civilingenjör på SAAB och får resa världen runt i jobbet!"



(vet att kortet inte blev det bästa, men det blev det enda)

Inga kommentarer: