onsdag 17 september 2008

“I’d like to present to you all, the next speaker, Anders Holmberg from Sweden.”

Och så gick startskottet. ”Good afternoon everyone”. 25 minuter hade jag på mig att visa världen vad jag har jobbat med…Just idag är jag stolt! JAG GJORDE DET! Jag gick upp och stångades med silverhanarna och presenterade mitt arbete, mina egna studier, min forskning, här i Alaska, på andra sida jordklotet, på engelska! Boyakacha! Jag var nervös, jag tyckte inte om det, jag hade gärna struntat i det. För vissa en skitsak men för mig, snickarsonen från Ronneby, är det gigantiskt. Det har varit ett mål i mitt arbete i 1.5 år att få presentera mina studier på en stor konferens. Delmålet nåddes i höstas när jag körde presentationen i Sthlm på flygtekniska föreningen på svenska, men det här är som OS för mig. 850 anmälde sig och 450 gick vidare. Rookien har deltagit i sin första stora tävling! Det gick inte superbra, men heller inte superdåligt, men nu har jag varit med. Wow alltså!! ”Thank you all for your attention.”





7 kommentarer:

Unknown sa...

Maffigt... Tror du briljerade totalt. :D

Per sa...

Gött att ha det gjort!
Nästa gång blir det en baggis.

Själv presenterade jag ett papper på en konferens i Vancouver för fyra år sedan. Presentationen var lugn men frågorna efteråt, där var jag borta. Så efterklok blev man... nästa gång om det blir så blir det att förbereda möljiga frågor.

Anders Holmberg sa...

Later som en mycket bra ide att forbereda fragorna. Det hade jag inte en tanke pa och anda far man samma fragor varje gang :)

Martin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martin sa...

jäääääääävligt stort!

Jag kan höra din röst när du står och pratar.

Jag får en förnimmelse om att det hördes att du var lite nervös på rösten? Stämmer det?

Så skulle det varit för mig iaf. Shit pommes!

[tog bort och editerade lite i min första kommentar]

Anonym sa...

Imponerande! Du är med o leker med de stora pojkarna där nu ju. :-)

Man ska väl vara lite nervös i alla fall säger en del, då fokuserar man och gör bättre ifrån sig.

Anonym sa...

Wow. Jag är imponerad. Well done! =)