torsdag 22 juli 2010

Förnuftkonsult Holmberg


Det är dags att outa drömmen jag firade med pizza för en månad sedan för idag damp min FA-skattsedel ner i brevlådan och jag har nu en registrerad konsultverksamhet. Målet är att hjälpa mjukvaruföretag att förbättra miljön för utvecklarna så att de kan fokusera på att skapa värde och tvätta bort alla hinder. Jag har material för att utvärdera befintlig miljö, jag har tips på nyttiga förbättringar. Jag hjälper utvecklarna att genomföra förbättringar själv. Det pratas mycket om lean och agile utveckling och andra knepiga begrepp som företag har svårt att ta till sig. Själv så läser jag allt som skrivs men praktiserar bara SBF: Sunt bonnförnuft.

Jag har fyrårig erfarenhet av samspelet mellan utvecklare och ledning och min styrka är att jag ingår i båda lagen och ser till helheten, inte bara verktyg, funktioner, planer eller kalkyler.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande! Jag ser fram emot att följa hur ditt förnuft utvecklas och kan hjälpa andra att lyckas. Lycka till!

Anders Holmberg sa...

Tackar Fredrik! Ja det är mycket att lära och lära ut, härligt om jag kan kombinera min hobby med konsultverksamhet.