måndag 9 februari 2009

Tillhör du majoriteten är det dags att tänka om

Citatet är Mark Twains och boken fick jag i födelsedagspresent av Carl. Den handlar om att bryta slavmönster som samhället satt upp. Den handlar om att tänka efter före så att man inte jobbar 80h i veckan och sparar ihop tio miljoner som man ska använda när man blir pensionär, om man blir det. Den handlar om att ta minipensioner genom hela livet. Så imorgon är det jag som knallar in till chefen och ber om att jobba på distans i två veckor i ett soligt land många timmar bort. Boken handlar om effektivitet och att lämna ekorrhjulet och jobba när och där det är som mest lämpligt. Det är inte säkert att det alltid är det mellan 9-5 i Tannefors. Aloha!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att du borde hänga med mig ut i världen en sväng nu framåt mars/april :)

Anonym sa...

Wow..det är ju det jag drömmer om just nu..ska försöka tillgodoräkna mig en kurs och få lite "ledigt" i fem veckor och resa runt innan d-uppsats

Anonym sa...

undrar om det kanske är det där som är min bibel? =)
p&k

Anders Holmberg sa...

Kajan: Mars/april har jag svårt för men feb+maj blir det desto mer resa! :P

A (Ameli?): Bra då är du inte en förlorad själ! Ett kapitel heter "The Fat Man in the Red BMW Convertible" och handlar om folk som får panik när de inser att de slutat drömma.

Jenna: Dags för mig att tipsa dig om en bok :) Puss!

Alla: Chefen hade inga problem alls med distansjobbande två veckor. Bra chef!

Anonym sa...

ja tror inte att jag behöver läsa denna ju...har ju levt så hela mitt liv och planerar att fortsätta =)men kanske kanske att den kan komma att hamna med mig i badkaret nån kväll för din skull då =)

Susanna sa...

Det låter som en nyttig bok. Något jag skulle behöva lära mig av tror jag. Dock har jag väl tur som inte har heltidsjobb ännu iaf :)

Btw, du är utmanad! Klicka in på min blogg och läs mer http://sussiethewriter.blogspot.com/