söndag 8 mars 2009

Slutrapport operation workaway

Två veckor efter att jag kom på idén att distansjobba två veckor satt jag på Hawaii med datorn framför mig. Det blev åtta arbetsdagar och tre semesterdagar. Arbetsmängden motsvarar mycket väl vad jag får gjort på åtta kontorsdagar. Man kommer bort och slipper alla tidstjuvar och distraktioner. Gruppens arbete hemma har kanske blivit lidande utan sin ledare, men å andra sidan har gruppen kanske blivit starkare just därför. Framför allt har jag själv blivit starkare av att se att arbetet fortsätter utan mig. Men jag måste säga att jag saknade kollegorna, så det ska bli kul att komma tillbaka.

Själva resan kostade 18550kr inklusive allt: flyg, boende, mat, surfhyra, bensin, rubbet. Då ingick tre nätter i NY, en i LA och nio på Hawaii. Största tipset är att efter kl åtta är det halva priset på mackor och sushi på vån3 i Macy's på Manhattan.

4 kommentarer:

Matzee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Le-en sa...

18000 är väl rätt så mycket va? :O Tänk om du hade betalat för mig med! :))
Hoppas du haft det underbart iaf!

Anders Holmberg sa...

Matilda: Det här svaret har tagits bort av den som skrev det. Men jag håller med om att det är tur :)

Le-en: Ja då hade jag fått lägga till 25000 för merkostnader i shopping och massager på stranden medan jag surfat.

Bison o Olofs blogg sa...

Jo tiden gå fort och du får väll ta och komma och hälsa på så kan du hjälpa oss att fira :P Det finns surf vatten här också :D