måndag 24 oktober 2011

Over-head == överhuvud?

Även på detta jobbet har jag lyxen att spendera tid "på bänken" innan verkligheten drar igång. Och på bänken lär man sig allt runt omkring konsultandet. Så som sälj, profilering, rekrytering, frukostseminarie och allt annat som slentrianmässigt brukar benämnas "over-head".

Tidigare har jag inte tänkt så mycket på ordets betydelse utan mest sett det som för mig okänt slöseri. Numera ser jag det för vad det faktiskt är, det överhuvud som styr arbetet i önskad riktning och som sliter för att fötterna (konsulterna) ska kunna göra sitt jobb.

I mitt långsiktiga karriärsmål: att besitta alla roller inom mjukvaruutveckling, är detta ett steg mot målet, om än ett litet sådant.

Och just nu ligger jag på nattåget mot Malmö för att lära mig mer om överhuvudet i Skåneregionen. Sov gott!

Inga kommentarer: