fredag 25 december 2009

God Jul alla läsare!

Det pustas o stönas om allt som ska hinnas med, julskinka, julklappar, städning. Julledighet, åka många mil på snöiga vägar, klä gran. Ja stackars alla oss som har det så bra! Vi vita i västvärlden som konsumerar upp moder jord och smutsar ner för alla andra. Vi fortsätter och klaga som om någon nånsin skulle tycka synd om oss.

Hur som helst... i år fick jag en Apple Time Capsule i julklapp! 1 terabyte inbyggt i en trådlös router som backuppa ALLT i min dator, automatiskt. Jag behöver aldrig mer bekymra mig över hårddiskkrach som gör att alla fina bilder från mitt livs alla julaftnar skulle gå förlorade. Lycka!

Även denna julen gick i familjens, matens, kärlekens och konsumtionens tecken. Slutet gott, allting gott. Hoppas att era julaftnar också varit fyllda av familj, mat och kärlek. Det bör alla människor uppleva minst en gång om året.

1 kommentar:

Per sa...

Vi vita... Anders då, det finns många folkslag med olika hudfärger som utnyttjar moderjord i västvärden.